Нийгмийн эгэх хариуцлага ба өөрчлөлтийн онол

2015-11-05

Глоб Интернэшнл төв 2015 оны 11 дүгээр сарын 05-ны өдөр Монгол-Японы төвийн 204 тоот танхимд "Боловсролын салбар дахь ил тод байдал, эгэх хариуцлага" төслийн семинар зохион байгуулав.

Семинарыг АНУ-ын Ил тод байдлын төлөө түншлэл (PTF)-ийн зөвлөх Елунид Швейтзер удирдаж, төслийн хүрээнд хэрэгжүүлэх нийгмийн эгэх хариуцлагын 3 арга хэрэгслийн сургагч багшаар бэлтгэгдэх 24 хүн оролцлоо.

Семинар дараах үзэл баримтлалын талаар нэгдсэн ойлголттой болох, “Боловсролын салбар дахь ил тод байдал, эгэх хариуцлага” төслийн зорилго, зорилтуудад тэдгээрийг хэрхэн хэрэглэх талаар зорилготой байв. Үүнд:
• Нийгмийн эгэх хариуцлагыг юу гэж тодорхойлдог вэ?
• Нийгмийн эгэх хариуцлагын ямар төрлүүд байдаг вэ?
• Төслийн өөрчлөлтийн онол буюу бид юу өөрчлөхийг хүсч байна вэ?
• Боловсролын салбар дахь олон нийтийн оролцооны үр ашгийг юугаар нотлох вэ?
• Сургуулийн эцэг эх, багшийн холбооны үзэл баримтлал

Дээрх ойлголтууд төслийн үйл ажиллагаатай хэрхэн уялдаж байна вэ, нийгмийн эгэх хариуцлагын гарван арга хэрэгслээр олж авах мэдлэг, мэдээллийг бусдад түгээх арга замыг тодорхойлохын тулд семинарт оролцогчид бүлгээр ажиллаж, санал бодлоо солилцлоо.


Донор байгууллага төслийн хэрэгжилтийн явцыг сайшаав

Дэлхийн банкны төслийн удирдагч Рабиа Али  Архангай, Булган, Баян-Өлгий, Ховд, Хөвсгөл, Увс аймаг, сумын 20 сургуульд хэрэгжүүлж  буй “Боловсролын салбар дахь ил тод байдал, эгэх хариуцлага” төслийн багийнхантай уулзаж төслийн явцтай танилцав.

Дунд боловсролын салбарт чанарын бодит шинэчлэл хийх хэрэгтэй байна

Бид сургуулийг сургалт явуулдаг байгууллагынх нь хувьд хөгжүүлж сайжруулах талаар бага анхаарал хандуулдаг байдлаас болоод багш нар илүү олон нийтийн шүүмжлэлд өртөх байдал ажиглагддаг. Бас нэг мөрдлөг болгох зүйл нь ямар ч үед боловсролын байгууллагын удирдлагууд суралцагчидаа эн тэргүүнд тавьж ёс зүйтэй шийдвэр гаргах ур чадвар эзэмшсэн байх ёстой болж байна.