Сургуулийн төсвийн гүйцэтгэлийн тухай мэдээлэл эцэг, эхчүүдэд хүрэхгүй байна

2015-10-20

“Боловсролын салбар дахь ил тод байдал, эгэх хариуцлага” төслийн суурь судалгааны мэдээлэл цуглуулах зорилгоор 2015 оны 9-р сарын 20-ноос 10-р сарын 20-ны өдрийг хүртэлх хугацаанд зорилтод найман аймаг, 20 сумын 28 сургуульд очиж ажиллав.

Суурь судалгаанд санамсаргүй түүврийн аргаар нийт 1179 хүн хамрагдсанаас 28 нь сургуулийн захирал, 129 нь багш, 511 нь сурагч, 511 нь эцэг эх байв.

Судалгааны анкет нь сургуулийн засаглалын орчин, сэтгэл зүйн орчин, материаллаг орчин гэсэн гурван бүлгээс бүрдэх бөгөөд захирал, багш, эцэг эх, сурагч бүрт зориулан дөрвөн өөр анкет боловсруулсан юм.

Сургуулийн засаглалын орчныг үнэлэх гол үзүүлэлт нь мэдээллийн ил тод байдал, хүртээмжийн асуудал юм. Судалгаанд хамрагдсан захирлууд сургуультай холбоотой мэдээллүүдээ ил тод болгосон гэсэн бол эцэг эх, сурагчдын мэдээлэл авсан байдлыг багш нартай харьцуулахад 2-3 дахин бага байгаа нь мэдээллийг тэгш хүртээмжтэй хүргэж чадахгүй байгааг илтгэнэ.

Суурь судалгааны сургуулийн засаглалын орчны дүнгээс танилцана уу.

Донор байгууллага төслийн хэрэгжилтийн явцыг сайшаав

Дэлхийн банкны төслийн удирдагч Рабиа Али  Архангай, Булган, Баян-Өлгий, Ховд, Хөвсгөл, Увс аймаг, сумын 20 сургуульд хэрэгжүүлж  буй “Боловсролын салбар дахь ил тод байдал, эгэх хариуцлага” төслийн багийнхантай уулзаж төслийн явцтай танилцав.

Дунд боловсролын салбарт чанарын бодит шинэчлэл хийх хэрэгтэй байна

Бид сургуулийг сургалт явуулдаг байгууллагынх нь хувьд хөгжүүлж сайжруулах талаар бага анхаарал хандуулдаг байдлаас болоод багш нар илүү олон нийтийн шүүмжлэлд өртөх байдал ажиглагддаг. Бас нэг мөрдлөг болгох зүйл нь ямар ч үед боловсролын байгууллагын удирдлагууд суралцагчидаа эн тэргүүнд тавьж ёс зүйтэй шийдвэр гаргах ур чадвар эзэмшсэн байх ёстой болж байна.